Loading Sündmused
  • Sündmus event on möödas

Maslenitsa Maardus

6 märts 2022 11:00 Maardu Rahvamaja

Pühapäeval, 6. märtsil toimub kell 11.00 – 19.00 Maardu Rahvamaja (Karjääri 4) esisel väljakul traditsiooniline vastlate ehk slaavi Maslenitsa tähistamine.
Juba kell 11 avatakse Maslenitsa laat, alates kella 13.00 võivad kõik osaleda võistlustel ja atraktsioonidel, laval astuvad üles loomingulised kollektiivid. Õhtul kell 18.00 on oodata traditsioonilist Maslenitsa koletise topise põletamist ja värvikat show.
Vastlapäeva tähistamise programm Maardus
11.00 Kauplemise algus
13.00 Kultuuriprogrammi algus
13.05 Proloog teatrist Lehvik ja mõõk
13.15 Ansamblid Bõlitsa ja Sirin
13.40 Laulukoor Raduga (juhataja Petr Zotovitš), Valgevene seltsi Kupava ansambel Jalinka (juhataja Jelena Koljagina), Ukraina seltsi ansambel Jatran (juhataja Petr Zotovitš), ansambel Rjabinuška (juhataja Mykola Shvets), vokaalstuudio “Aeg laulda” (juhataja Jelena Derizemlja), tantsurühmad “Elurõõm” (juhataja Aljona Znojeva) ja “Bella” (juhataja Olga Muhhina)
14.40 Vokaalstuudio De Light ja slaavi kultuuriühing Gorlitsa
15.00 Linnapea tervitused ja külaliste kostitamine pannkookidega
15.05 De Light ja Gorlitsa jätkavad
15.45 Eesti rahvatantsuansambel Jõelähtme Muhedad segarühm
16.05 Jõumeeste võistlus
16.20 Ansambel Sansara (Valga)
16.45 Tantsustuudio Kolor
17.00 Ansambel Laine
17.30 Tantsustuudio Kolor
17.45 Epiloog teatristuudiotest Lehvik ja mõõk ja Lendav lehm
18.00 Maslenitsa nuku põletamine ja värvikas show

Vastlapäeva spordiprogramm “Selveri Laste Rahvamängud” kooliõpilastele 

Aeg ja koht:

„Lõbusad stardid“ kooliõpilastele toimuvad 6. märtsil Vastlapäeva tähistamise raames.

Algus:   12.00.

Koht: linnastaadion.

Osalejad:

Maardu koolide võistkonnad. Igast koolist üks võistkond.

Teatevõistlusete võistkonnad moodustatakse 5., 6., 7., 8., 9. klassi õpilastest, igast klassist üks poiss ja üks tüdruk (5 poissi + 5 tüdrukut) ning 10 poisist (5 poissi 8. klassist ja 5 poissi 9. klassist).

Programm:                                   Meeskond                                                                                          

  1. Saapavise                 5 poissi + 5 tüdrukut
  2. Teatevõistlus uiskudel 5 poissi + 5 tüdrukut

(jää puudumisel – teatejooks “maahoki”)

  1. Sein seina vastu 10 poissi
  2. Köievedu 5 poissi + 5 tüdrukut
  3. Labidasõit                                 5 poissi + 5 tüdrukut

(lume puudumise korral – teatevõistlus “kelgusõit”)

!  TEATEVÕISTLUSI ALUSTAVAD NOOREMAD JA LÕPETAVAD VANEMAD ÕPILASED, JÄRJESTUSES –

TÜDRUK, POISS.

  1. Saapavise.

Meeskonnaliikmed viskavad kordamööda saabast (üks katse korraga).  Soorituste kogusumma määrab meeskonna koha.

  1. Teatevõistlus uiskudel.

Iga meeskonnaliige uisutab kordamööda 5 korda tähistatud ringil.  Teate edasiandmine toimub kaasvõistleja käe puudutamisega.

Jää puudumisel asendame selle teatevõistlusega “maahoki”.

2/1 Teatevõistlus „maahoki“.

Esimestel võistlejatel on hokikepp ja pall. Teatevõistlust alustades läbivad osalejad viis tähist, püüdes neid mitte ümber ajada. Kui tähis kukub, tuleb see püsti tõsta ja alles siis võib võistleja liikumist jätkata. Pärast viimast tähist tuleb tagasiteel palliga läbida kolm väikest väravat, mis on paigutatud ühemeetriste vahedega. Pall peab ühe löögiga läbima kõik kolm väravat. Kui sooritus ebaõnnestub, tuleb seda korrata. Pärast oma sooritust tuleb hokikepp ja pall anda üle järgmisele võistlejale.  Võidab see võistkond, kelle kõik liikmed trassi kõige kiiremini läbivad ja kelle viimane osaleja esimesena finišijoone ületab.

  1. Sein seina vastu.

Mängureeglid:

Lepitakse kokku keskjoon ja „kodu“ territoorium. Võistkonnad paiknevad teineteise vastas „kodu“ joone taga.

Kohtuniku märguande peale liiguvad mõlemad võistkonnad keskjoone suunas. Võistkondade liikmed hoiavad üksteisel kaenla alt kinni, oma käed lukustatud asendis  ja moodustavad „seina“. Vastasvõistkond käitub samamoodi.

Võistkondade ülesanne:

  • Tuleb läbi murda vastase kaitsest
  • Vastase võistkond tuleb lükata „kodu“ joone taha

Iga rünnak kestab maksimaalselt ühe minuti

Võidab võistkond, kelle liikmed:

  • Murravad läbi vastase võistkonnast
  • Sunnivad vastase väljakult välja minema („kodu“ joone ületab kasvõi üks võistkonna liige)

Keelatud:

  • Lüüa tahtlikult õlaga vastasvõistleja pead või nägu
  • Lüüa käte või jalgadega vastase kehasse
  • Võtta vastast jalgadega võttesse

Reeglite rikkumisel antakse võistluse võit vastasvõistkonnale

Iga võidu eest antakse 1 punkt. Võidab võistkond, kes esimesena saab kolm punkti.

  1. Köievedu

Võistkonna paiknevad teineteise suhtes keskjoonest kahe meetri kaugusel.

Kohtunik vilistab ja köievedu algab. Kui vastane astub keskjoonele on võistlus lõppenud.

Iga õnnestunud soorituse eest saab võistkond ühe punkti. Võidab võistkond, kes esimesena saab kolm punkti.

  1. Labidasõit

Meeskonnaliikmed jagunevad paarideks. 20 meetri kaugusel stardijoonest on tähis.

Esimene paar (üks veab teist labidal) jookseb tähiseni, vahetab kohti ja tuleb tagasi  jne.

Võidab võistkond, kelle viimane paar esimesena finišijoone ületab.

Lume puudumisel asendame selle teatejooksuga “kelguvõistlus”.

5/1 Teatevõislus „kelguvõistlus“

Meeskonnaliikmed jagunevad paarideks. Nende ees on kelk koos koonusega.

Esimene paar veab kelku, millele on asetatud koonus ja püüab seda mitte lasta ümber kukkuda. Jooksevad ümber tähise ja tulevad tagasi ning annavad kelgu koos koonusega üle järgmisele paarile jne.

Kui koonus kukub kelgu pealt maha, siis  tuleb see kukkumise kohas uuesti kelgule tõsta ning siis teatevõistlust jätkata.

Võidab võistkond, kelle viimane paar ületab esimesena finišijoone.

Autasustamine:

  • Autasu saab iga võistluse parim võistkond (auhinna saavad kõik võistkonna liikmed)
  • Üldvõitjana autasustatakse ühte kooli (auhinnaks karikas)
Korraldaja jätab endale õiguse teha ajakavas muudatusi.

Detailid

Kuupäev:
06.03.2022
Aeg:
11:00 e.l.

Toimumiskoht

Maardu Rahvamaja
Karjääri 4
Maardu, Эстония 74112 Estonia
+ Google Map
Top

Login


Create an Account!
Forgot Password?
Registration is disabled.

Want to Login?

Forgot Password?